פרויקטים‏ > ‏

Math In The Pocket

            שם הפרויקט                       Math In The Poket  
                                                                      מתמטיקה בכיס

             מוגש מהסטודנטים:               הנד נסאר     hind.nessar@edtech.haifa.ac.il
                                                     ראמי אגבאריה    rami.egabria@edtech.haifa.ac.il   
             
              במסגרת קורס :                                  למידה ניידת                    
                                                                המגמה לטכנולוגיות בחינוך
                                                                 http://www.edtech.haifa.ac.il/
 
               מוגש ל  :                                             ד"ר ישי מור     
                                                                         
                                                                          2010 / 2011
 
 
תיאור:   מתמטיקה נחשבת לאחד המקצועות הקשים בבתי הספר. היות ואנחנו בעידן
          הטכנולוגיה, שרק הולך ומתפתח, אנו רואים שדרך הטכנולוגיה, וגם הניידת,
          אפשר להגיע להוראה אחרת. הפלאפון, כדוגמה לכלי טכנולוגי נייד, יכול לעשות
          את המשימה.
          

         הרציונל שלנו לעבור מהמצב המצוי ל מצב הרצוי!
         אנחנו נייצג בצורה מתמטית וגם מילולית!!!!


המצב המצוי:  
 מתמטיקה = אי הבנה = קושי = שעמום     בנוסף          פלאפון = שיחות + הודעות
                                                         

מצב רצוי:     שימוש בסלולרי לצורך למידה


סוכני שינוי:    מורים
                מורה = אוכלוסיה יותר רחבה של תלמידים 

 
איך?             שכנוע מורים ע"י התנסות באפליקציות מתמטיות דרך הפלאפון.
  

                                                

התוצאה?    מורים שלא האמינו לתפקידו של הפלאפון בהוראה, סיכמו את ההתנסות שלהם
              בנקודות הבאות:


            · יותר קל לשימוש ולהעברה ממקום למקום.

· הוא גם מחשב, והוא נגיש.


· הוא זמין, סוחבים אותו  לכל מקום, אכן מתמטיקה בכיס.


· לכל ילד כמעט יש פלאפון, הוא האופנה ולא הנייד. הוא אישי לכל ילד.


· יכולים לעשות התניה בין הפלאפון למתמטיקה לחיים היום יומיים והתופעות שיש

    בחיים.


· חוסך זמן, ואז יש זמן לדיון יותר משמעותי.


כמסקנה כללית - שימוש בטכנולוגיה וגם ניידת,  אמור להיות מעניין ומושך, ואמור לתת פנים אחרות למתמטיקה.



לעניין אותכם יותר- אנו מביאים לכם קטעים מהפעילות:

     תמונות: 
    *.  הורדת האפליקציה והתנסות בה: 
 
     
 
 
   *.  ביצוע המשימות ורישום תוצאות:
 
 

 
                  
 
        
 
   
        *. הזנת הנתונים וקבלת תוצאות:
 
 
          
 
        
             
 
   

        קטע וידיאו מדיון שהתנהל בין המורות בעקבות קבלת תוצאה של אחד הניסויים:

וידאו של YouTube

     
        תמלול קטע הוידיאו:
חוקר- מה מצפים שיהיה הקו? 
מורה ה'- אני לא מצפה פונקציה קווית, אני מצפה שהפונקציה עקומה, כי התנאים משפיעים, בנוסף ככל שהחום עולה, הוא נמס יותר. 
     גם צורת הנר משפיעה, מלמטה עבה, ומלמעלה דק יותר. בהתחלה הוא (הנר) נמס מהר ואחר כך איטי יותר, בהתחלה מהר אחר כך איטי.
(מורה ס' מנסה לצייר את הקו הצפוי).
ה' ו- מ': לא עד כדי כך.
חוקר- תסמנו את הנקודות דרך FIT2GO.
(המורות מנסות להזין את הנתונים באפליקציה).
ה'- אחת החסרונות של האפליקציה שלא רושמת שברים.
מ' - היא (הפונקציה) תצא עקומה.
(הם קבלו קו בצורת U)
ה'- היא לא צריכה להיות כך, היא עולה בסוף למעלה בעוד שהיא צריכה לרדת למטה. 
(המורות מנסות דרך הנוסחה שהתקבלה באפליקציה למצוא את נקודת האפס, הזמן שבו הנר נמס כולו).
ה'- מתחת לשורש שלילי, העקומה עולה למעלה, כך שלא יהיה שלילי (התכוונה, לא תהיה נקודת חיתוך אפס)
ס'- הפונקציה צריכה להיות עד נקודה זו (מצביעה על הנקודה הכי נמוכה בעקומה). אם הינו רושמות עד נקודה זו, הפונקציה תהיה נכונה.
(המורות מציעות את הנקודה (0,80), שבה בטוח שהנר נמס, ומנסות לצייר את הגרף שוב).
 
 
 
ועכשיו אם התעניינתם מספיק, אתם יכולים לעמוד על כל הפרטים באתר שלנו תחת הקישור הבא:  Math In The Pocket

אם לא הצלחתם, העתיקו את הכתובת:  https://sites.google.com/a/edtech.haifa.ac.il/mathmatics-in-the-pocket/home













Comments